Invitació, fonamentació i objectius
El congrés internacional #comunicambio 2015 pretén identificar, analitzar i recuperar els factors d’èxit en la comunicació per al canvi social, vista com a procés d’apoderament per a la justícia social global. Es prestarà especial atenció a les tendències comunicatives dels moviments socials que han aflorat durant els últims anys en diverses parts del món, incloent Espanya (15M i uns altres).
El comitè científic internacional del Congrés i les xarxes de recerca, comunicació i activisme que participem en la seua organització som una mostra il·lustrativa del conjunt d’actors que conflueixen entorn de la comunicació basada en l’apoderament i en la cerca, des de la societat civil, d’alternatives transformadores de les injustícies i les desigualtats socials: ONG, moviments socials, investigadors i acadèmics dels camps de la Comunicació, la Societat Civil i el Canvi Social… En aquest àmbit comunicatiu, el gènere i la cultura de pau són elements essencials i transversals.
En el marc d’aquest programa general, us animem a enviar propostes de comunicació entorn d’algun dels següents objectius i interessos generals:
- Epistemologies, teories i enfocaments de la comunicació per al canvi social
- Apoderament eco-social i altres propostes comunicatives de justícia social
- Estructures organitzacionals, “multituds intel·ligents”, xarxes
- Bones pràctiques: estudis de cas i estudis comparats
- Criteris i indicadors d’èxit per a la planificació i l’avaluació de la comunicació transformadora
Línies Temàtiques
LT1. Comunicació i canvi social: epistemologies i indicadors
Possibles temes inclosos: cultura de pau, teories de canvi social, teories de comunicació transformativa, indicadors de pau i comunicación. [#PeaceCulture, #SocialChange, #Com4change, #globalchange, #buenconocer, #procomún, #15mp2p, #buenvivir #perunavidavivible]
LT2. De víctimes a indignats: discursos, representacions i apoderament
Possibles temes inclosos: la condició de la víctima en els mitjans, representació de la protesta. [#EmpowerVictims, #Indignants, #MediaDiscourse, #MediaRepresentations, #IamAMigrant, #ForoMigrante, #ForoFeminista, #cineMigrante]
LT3. Periodisme, mitjans de comunicació i canvi social
Possibles temes inclosos: mitjans tradicionals, digitals, locals, experiències de periodismo. [#Media, #CitizenJournalism, #AlternativeMedia, #Media4Change, #Mediadev, #devreporter, #migrantfiles]
LT4. Comunicació comercial, organitzacions i canvi social
Possibles temes inclosos: publicitat, consum responsable, el paper de les organitzacions, solidaritat 2.0. [#comunicambio, #mediadev, #conigualdad, #laayudaimporta, #comunicaciónsocial, #Fscat2014, #crowdfunding, #funding]
LT5. Mobilització social i emocions
Possibles temes inclosos: moviments socials, formes i actituds en la protesta, violència/noviolencia, sensibilitat moral, consciència global [#SocialMovements, #Nonviolence, #CivilResistance, #MoralSensitivity, #SocialEngagement, #Globalrev, #movilizacción, #Occupy, #15M, #ciudadaníaalpoder]
LT6. Ciberactivisme, canvi social i moviments socials
Possibles temes inclosos: Twitter, Facebook, Youtube, N-1, streaming, treball col·lectiu online. [#ICT4socialchange, #SocialMedia4Change, #hacktivism, #redvolucionate, #Datactic, #SocialTIC, #tacticalmedia, #OccupyEP2014, #europe4the99, #TTIPnogracias, #novotisinjustícia, #bigdata]
LT7. Educació, societat civil i canvi social
Possibles temes inclosos: Pedagogia Crítica, Educació per a la ciutadania, Educació Comunitària, Metodologies Educatives Participatives, Aprenentatge Servei, Educació Popular, Escola Intercultural Inclusiva, Ciutadania Crítica, Educació Transformadora, Aprenentatge al llarg de la vida. [#EducaciónTransformadora, #educacionsocial, #redvolucionate]
LT8. Narratives transmedia, artivismo i canvi social
Possibles temes inclosos: iniciatives artístiques i creatives, cultura audiovisual, videojocs, newsgames, webdocumentary, videogames documentary, Border Games. [#art4change, #video4change, #artivism, #transmedia, #viñetasdevida, #16zemos98, #music4change]
Característiques i calendari d’enviament de les propostes
Les comunicacions poden ser en castellà, anglès o valencià.
Les propostes tindran entre 400 i 500 paraules i es presentaran a través de la plataforma EasyChair: https://www.easychair.org/conferences/?conf=comunicambio2015
IMPORTANT PER A PRESENTAR EL ABSTRACT: cal escriure el text en la plantilla que ofereix la plataforma i no s’han d’adjuntar arxius en Easy Chair en aquesta fase.
Nova data d’entrega de abstracts: 26 d’octubre de 2014 (23:55 GMT).
Per favor, consulteu tots el detalls de participació, les línies temàtiques, els formats de presentació de la informació i calendari de lliuraments i inscripció.
Característiques i calendari d’enviament de comunicacions acceptades completes
A causa de l’ampliació prèvia del termini per a l’enviament de propostes, hem decidit ampliar també el termini d’enviament de comunicacions completes fins al 3 febrer 2015.
El text haurà de seguir les normes de publicació de l’APA.
La comunicació haurà de ser pujada de nou a través de la plataforma Easy Chair abans del tancament del termini (3 febrer 2015 23:55 GTM), seleccionant el lliurament previ (“My submission”) i adjuntant l’arxiu de la comunicació (màxim 3.500 paraules) a través de l’enllaç que apareix en el requadre de dalt a la dreta: “Upload a new version”.
Divulgació recerques i propostes acceptades
Totes les comunicacions acceptades per parells cecs seran publicades en un llibre digital d’actes amb ISBN, editat pels grups col·laboradors d’aquest congrés, sota llicència Creative Commons (Reconeixement 3.0 Unported). A més, amb l’objectiu d’aconseguir un màxim impacte i debat entorn de les temàtiques del congrés, les comunicacions millor valorades en aquest procés d’avaluació cega es proposaran per a la seua publicació al comitè científic i avaluador de revistes indexades i llibres col·laboradors interessats en els resultats d’aquest procés de recerca (vegeu la secció publicacions d’aquesta web del congrés per a més detalls sobre les opcions de publicació dels resultats d’aquest congrés).